محل لوگو

پاورپوینت تحلیل و بررسی معماری خانه های قدیمی اصفهان 79 اسلاید


پاورپوینت تحلیل و بررسی معماری خانه های قدیمی اصفهان 79 اسلاید

زيبايي بناهاي تاريخي شهر اصفهان اين شهر را انتخاب اول خيلي از ما براي مسافرت و گشت و گذار كرده است. اصفهان سومين شهر پرجمعيت ايران است که با سفر به آن مي‌شود در كنار گشت و گذار در چهار باغ، چهل ستون، سي و سه پل و خوردن گوش فيل و دوغ، از خانه‌هاي قديمي و تاريخي شهر هم بازديد كرد؛ خانه‌هايي بسيار بزرگ با اندروني و بيروني‌هاي تو در تو كه به راحتي مي‌شود ساعت‌ها در آن وقت گذراند.
و...
مطالب مرتبط

خانهٔ بروجردى‌ها در شهر كاشان در نزديكى حمامى با نام بروجردى‌ها در خيابان علوى واقع شده است. اين خانه براساس اطلاعات كتيبه‌هاى موجود در سال‌هاى ۱۲۹۲ تا ۱۳۱۰ ساخته شده است.

خانه توسط حاج سيد جعفر نطنزى كه از بروحرد مال‌التجاره وارد كاشان مى‌كرد ساخته شده است. ساختمان از شاهكارهاى معمارى خانه‌هاى مسكونى كاشان و ايران است كه از نظر ويژگى‌هاى معمارى از بهترين خانه‌هاى دوران اخير محسوب مى‌شود.




بادگير خانه بروجرديها، كاشان




خانهٔ اعلم

در خيابان عبدالرزاق و در كوچه‌اى روبه‌روى تل عاشقان و در قلب بافت قديم اصفهان خانه‌اى قرار گرفته كه به لحاظ زيبائى و تزئينات پُركار و ويژگى‌هاى هنرى و نقاشى روى گچ و نقاشى روى آئينه و صنايع چوبى و حجارى در عداد بناهاى شاخص اصفهان به‌شمار مى‌رود.

اين خانه كه سال‌ها از طرف مالكان بلااستفاده رها شده بود، پس از خريدارى مورد مرمت و بازسازى قرار گرفت. متأسفانه قسمت‌هائى از اين بناى جالب به‌وسيلهٔ افراد سودجو كه وجود اين اثر نفيس را مزاحمتى براى اهداف سودجويانهٔ خود مى‌دانستند تخريب شده است. از جمله آتش‌سوزى سردر بسيار زيباى خانه و تخريب طاقى كه بر روى گذر شمالى ساخته شده بود و به‌صورت پشت‌بندى محكم و استوار خانه را حفظ مى‌كرد.

آنچه در خانهٔ اعلم جلب توجه مى‌كند، تنوع تزئينات و نقاشى‌ها و گچبرى‌هاى آن است. اتاق پنجدرى خانهٔ اعلم همچون آلبوم نفيسى از آينه‌كاري، نقاشي، گچبرى و منبت‌كارى هنرهاى تزئينى دوران قاجار را رو در روى بيننده قرار مى‌دهد. طرح‌هاى متعددى كه از كاخ‌هاى زيباى اصفهان و مناظر ايرانى و اروپائى تهيه شده به همراه گل و بوته و شيشه‌هاى رنگى مى‌تواند الگوى مناسبى براى هنرهاى تزئينى دوران قاجار باشد. علاوه بر آن تزئينات اين خانه بيانگر توجه مجدد هنرمندان دوران قاجار به هنرهاى دوران صفويه است.


مبلغ قابل پرداخت 25,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۳               تعداد بازدید : 56

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما